Fenomén automobilismu a ženy za první republiky – Bc. Lucie Klusáčková
Bc. Lucie Klusáčková
Bachelor's thesis
Fenomén automobilismu a ženy za první republiky
The Phenomen of Automobilism and Women who lived in the period of the First Czechoslowak Republic
Abstract:
Cílem práce je analýza kulturně společenských pohledů na ženu v automobilismu za první republiky. Zaměřuje se na pohled na základě motoristických a ženských tištěných médií. Jedná se především o tři znázornění ženy a automobilu, a to konkrétně o ztvárnění žen v reklamách na automobily, běžných řidiček a závodnic. Důraz je kladen na následné srovnání obou pohledů na propojení automobilů s ženami v letech …moreAbstract:
The goal of this thesis is an analysis of cultural and social outlooks on women in automobile industry during the First Czechoslovak Republic. Two outlooks are analyzed based on two genres of contemporary printed media: one aimed at motorists and another at women. More specifically, how women were portrayed as everyday drivers, and in advertisements for automobiles. The main focus is on the comparison …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l8d4c/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Denisa Nečasová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Libor Vykoupil, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Historical Sciences / History
Theses on a related topic
-
"Pravda vítězí" The Czech Victimisation Narrative and the Creation of the First Czechoslovak Republic in the Beginning of the Twentieth Century
Maeva Carla CHARGROS -
Tištěné médium a jeho portál – motoristické tituly vydavatelství Ringier Axel Springer CZ
Matouš Jelínek -
A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
Lenka Pivoňková