Fenomén automobilismu a ženy za první republiky – Bc. Lucie Klusáčková
Bc. Lucie Klusáčková
Bakalářská práce
Fenomén automobilismu a ženy za první republiky
The Phenomen of Automobilism and Women who lived in the period of the First Czechoslowak Republic
Anotace:
Cílem práce je analýza kulturně společenských pohledů na ženu v automobilismu za první republiky. Zaměřuje se na pohled na základě motoristických a ženských tištěných médií. Jedná se především o tři znázornění ženy a automobilu, a to konkrétně o ztvárnění žen v reklamách na automobily, běžných řidiček a závodnic. Důraz je kladen na následné srovnání obou pohledů na propojení automobilů s ženami v letech …víceAbstract:
The goal of this thesis is an analysis of cultural and social outlooks on women in automobile industry during the First Czechoslovak Republic. Two outlooks are analyzed based on two genres of contemporary printed media: one aimed at motorists and another at women. More specifically, how women were portrayed as everyday drivers, and in advertisements for automobiles. The main focus is on the comparison …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l8d4c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Denisa Nečasová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Libor Vykoupil, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Historické vědy / Historie
Práce na příbuzné téma
-
"Pravda vítězí" The Czech Victimisation Narrative and the Creation of the First Czechoslovak Republic in the Beginning of the Twentieth Century
Maeva Carla CHARGROS -
Tištěné médium a jeho portál – motoristické tituly vydavatelství Ringier Axel Springer CZ
Matouš Jelínek -
A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
Lenka Pivoňková