Bc. Zuzana Štursová

Master's thesis

Brand building města jako součást komunikační strategie

Brand building of the city as part of the communication strategy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vizuální identitou měst, jejím budování a důležitostí v komunikačních strategiích. Zaměřuje se na význam vytváření a budování značky města, a to zejména u obcí s rozšířenou působností. V teoretické části se seznámíme s podstatnými pojmy, jako jsou komunikace, brand building či veřejná správa, které jsou neodmyslitelnou součástí formování vizuální identity měst. Praktická část …more
Abstract:
The thesis deals with the visual identity of cities, its building and importance in communication strategies. It focuses on the importance of creating and building the city's brand, especially for municipalities with an expanded remit. In the theoretical part, we become familiar with essential concepts such as communication, brand building or public administration, which are inherent in shaping the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Jan Špaček
  • Reader: doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta