Prvky hudby subsaharské Afriky (HSA) a indické klasické hudby (IKH) v integrativní experimentální výuce hudební výchovy na vyšším gymnáziu – Mgr. Štěpánka LIŠKOVÁ
Mgr. Štěpánka LIŠKOVÁ
Disertační práce
Prvky hudby subsaharské Afriky (HSA) a indické klasické hudby (IKH) v integrativní experimentální výuce hudební výchovy na vyšším gymnáziu
Elements of sub-Saharan music (HSA) and classical Indian music (IKH) in integrative experimental music teaching in higher grammar school
Anotace:
Předmětem zkoumání této disertační práce se stala etnická hudba a její aplikace do výuky hudební výchovy na vyšším gymnáziu. Modelovým vzorem se stala dvě témata z oblasti hudby mimoevropské: hudba subsaharské Afriky (HSA) a indická klasická hudba (IKH). Výběr témat souvisí především s oblastí středoškolské a vysokoškolské hudební výchovy, v mnohých aspektech však reflektuje témata celospolečenská …víceAbstract:
Synopsis This dissertation was dedicated to ethnic music and its application to music teaching in higher classes of grammar school. Topics from non-European music has been chosen as a model sample: sub-Saharan music (HSA) and classical Indian music (IKH).Their choice is related to secondary school and university music teaching, however, it reflects all-society topics in many aspects. Both researched …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 11. 2010
Zveřejnit od: 1. 1. 2099
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 3. 2011
- Vedoucí: prof. PhDr. Josef Říha
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LIŠKOVÁ, Štěpánka. \textit{Prvky hudby subsaharské Afriky (HSA) a indické klasické hudby (IKH) v integrativní experimentální výuce hudební výchovy na vyšším gymnáziu}. Online. Disertační práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/e8p7ro/.
Jak správně citovat práci
LIŠKOVÁ, Štěpánka. Prvky hudby subsaharské Afriky (HSA) a indické klasické hudby (IKH) v integrativní experimentální výuce hudební výchovy na vyšším gymnáziu. Ústí nad Labem, 2010. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 16. 11. 2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Hudební teorie a pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Psychomotorika ve výuce Hudební výchovy na 2. stupni ZŠ
Radka ŠPALKOVÁ -
Harmonizace písní pro žáky 1. stupně ZŠ a její praktické využití v hodinách hudební výchovy
Barbora Mikovcová -
Dechové techniky Školy odhalení hlasu jako prostředek psychohygieny v rámci výuky hudební výchovy na vyšších stupních gymnázií
Blanka HRUBÁ -
Metodické listy pro výuku dějin umění v rámci výtvarné výchovy na Gymnáziu Břeclav
Denisa Solaříková -
Pohybová aktivita adolescentů Gymnázia Františka Živného v Bohumín
Tomáš POŠTULKA -
Interpretace kulturního dědictví Olomouce prostřednictvím estetické výchovy
Veronika Hadrová -
Židovské architektonické památky jako součást estetické výchovy
Veronika Dvořáková -
Setkávání s dramatickou výchovou a divadlem na 1. stupni vybrané základní školy v Plzni
Lenka MÜLLEROVÁ