Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků - psychopedů – Mgr. Marie Karásková
Mgr. Marie Karásková
Master's thesis
Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků - psychopedů
Abstract:
Karásková, Marie: Syndrom vyhoření u pedagogikých pracovníků, psychopedů, diplomová práce. Brno, MU 2006, s.100 Práce se teoreticky zabývá oborem speciálni pedagogiky, psychopedií, postavenim pedagoga ve společnosti a syndromem vyhoření. Druhá část práce pomocí dotazníkového šetření zkoumá výskyt syndromu vyhoření u pedagogikých pracovníků jihomoravského kraje.Abstract:
The burnout syndrom in the professional group of the teachers of mentally handicapped This diploma work is dedicated to theoretical problems of education system for children with special needs, education of mentally handicapped children, position of theachers in present society and burnout. The second part in which questionnaire investigation was used research burnout of workers with mentally handicapped …moreKeywords
Klíčová slova speciální pedagogika psychopedie speciální pedagogů psychoped syndrom vyhoření symptomy burnoutu výskyt a prevence burnoutu Key words education of children with special needs education of mentally handicapped teachters of mentally handicapped burnout symptoms of burnout causes of inception and prevention.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lyzyu/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 9. 2006
- Supervisor: prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Sexual Education of Children from Ages 12 to 15 and Its Importance in Today´s World from the Perspective of the Teachers and the Professionals in this field: Comparative Case Study at Czech, Polish and Spanish Schools
Martina Mazurová -
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
ENGLISH LANGUAGE TEACHING TO MENTALLY IMPAIRED STUDENTS IN CZECH PRACTICAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Tomáš WALOSZEK -
Vyhoření v práci: snižování a prevence ve finanční oblasti
Nikola Náprstková -
Mapování výskytu a možnosti prevence a ochrany proti chorobě ESCA ve vinicích
Karolína Kučerová