Fikční světy v dramatické tvorbě Davida Drábka v letech 2006-2011 – Bc. Eva Kubešová
Bc. Eva Kubešová
Bachelor's thesis
Fikční světy v dramatické tvorbě Davida Drábka v letech 2006-2011
Fictional Worlds in the Dramatic Works of David Drábek in 2006-2011
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou fikčních světů v dramatické tvorbě Davida Drábka v letech 2006-2011. Cílem práce je popis a interpretace fikčních světů konkrétních her Davida Drábka v daném období. Následně ukáže jejich charakter, společné a rozdílné rysy. Zaměřuje se nejen na pravidla a omezení daných světů, ale také na postavy, které se v dílech objevují. Představí základní problematiku teorie …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the analysis of fictional worlds in David Drábek's dramatic works between 2006 and 2011. The aim of the thesis is to describe and interpret the fictional worlds of specific plays by David Drábek in that period. Subsequently demonstrate their character, common and distinctive features. It not only focuses on the rules and limitations of these worlds but also on the characters …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mnv72/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Ondřej Sládek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Czech Language and Literature for Education / Czech Language and Literature for Education
Theses on a related topic
-
Vírou oživené světy Julia Medema
Michal Bařina -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Victoria Spaulding -
Televizní seriály pro dospívající: Teen drama jako mezinárodní fenomén a jeho podoby v České republice
Anežka Malčíková -
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
The Topic of Resistance in/within Contemporary British Drama Using Memory
Salim .