Bc. Irena Šopíková

Master's thesis

Kurikulární reforma v mateřských školách

Curriculum reform in nurseries
Abstract:
Tato práce má teoreticko – empirický charakter. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu kurikula a jeho významem. Další část charakterizuje mateřskou školu a poslední popisuje současnou roli učitelky mateřské školy. V empirické části je kvalitativní výzkum zaměřen na to, jak učitelky vnímají změny, které kurikulární reforma přinesla. Jak reforma ovlivnila jejich práci a co od ní očekávají.
Abstract:
This thesis has got a theoretical and also a researching character. The theoretical part explains such terms as ‘curriculum’, ‘nursery’, and also describes a current role of nursery teachers. The practical part deals with a qualitative research. The research focus is upon an acceptance of ‘curriculum’ changes by nursery teachers. It also shows the way how the teachers are effected by this new approach …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta