Schulwerk Carla Orffa jako jedna z metod elementární hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. – Martina VACKOVÁ
Martina VACKOVÁ
Diplomová práce
Schulwerk Carla Orffa jako jedna z metod elementární hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.
Schulwerk of Carl Orff as a method of the elementary music education in primary schools.
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na metodu Schulwerku C. Orffa a její uplatnění na prvním stupni základní školy. V první části se věnuji psychologickým výzkumům v oblasti hudební výuky, vzniku Schulwerku a jeho obecným principům. Druhá část obsahuje návrhy práce v hodinách hudební výchovy inspirované Schulwerkem C. Orffa. Jedná se o spojení slova, rytmu, zpěvu, pohybu a doprovodu na Orffovy nástroje.Abstract:
This diploma thesis deals with C. Orff Schulwerk method and its use in primary education. The first part of the thesis is focused on psychological research in the field of teaching music. The author then presents the origin and general principles of Schulwerk. The second part of the thesis suggests several examples of music lessons inspired by Schulwerk. They are based on close connection of spoken …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 3. 2014
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PhDr. Dana Novotná, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VACKOVÁ, Martina. \textit{Schulwerk Carla Orffa jako jedna z metod elementární hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.}. Online. Diplomová práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/edl3os/.
Jak správně citovat práci
VACKOVÁ, Martina. Schulwerk Carla Orffa jako jedna z metod elementární hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Orffovy nástroje v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky se sluchovým postižením
Anežka BĚHÁVKOVÁ -
Orffovy hudební nástroje v mateřské škole
Lucie VONDRUŠKOVÁ -
Orffovy nástroje a jejich využití v mateřské škole
Monika Chybová -
Historie a perspektivy Orffovy školy v naší hudební výchově
Michaela FASTOVÁ -
Aplikace České Orffovy školy v mateřské škole
Monika POMETLOVÁ -
Schulwerk Carla Orffa. Možnosti Schulwerku plnit požadavky RVPG v rámci hudební výchovy na vyšších a čtyřletých všeobecných gymnáziích v České republice
Eva Libichová -
Hudební výchova a tvořivost
Adéla JURNEČKOVÁ -
Odcizení, pohyb, prostor, čas. Motivická analýza road movies Wima Wenderse: Léto ve městě (1970), Alice ve městech (1973), Chybný pohyb (1975), V běhu času (1976) a Paříž, Texas (1984).
Rolando Garduňo