Forma a dopad předvolebních kampaní v České republice a vybraných demokratických státech v letech 2006-2010 – Bc. Jan Procházka
Bc. Jan Procházka
Master's thesis
Forma a dopad předvolebních kampaní v České republice a vybraných demokratických státech v letech 2006-2010
Form and impact of electoral campaigns in the Czech Republic and selected democratic states in 2006 - 2010 period
Abstract:
Tato závěrečné práce se zabývá předvolebními kampaněmi a problematikou politického marketingu. Teoretická část pojednává o volebních kampaních a politických stranách, které tyto kampaně vytvářejí. Popisuje také financování těchto kampaní a na závěr teoretické části jsou zmíněny pozitiva a negativa kampaní. V části praktické jsou v práci popsány čtyři předvolební kampaně: volební kampaně do Poslanecké …moreAbstract:
This thesis deals with the issues of electoral campaigning and political marketing. The theoretical part deals with election campaigns and political parties, which create the campaigns. It also describes the financing of these campaigns and as a conclusion of the theoretical part there are mentioned campaigns’ pros and cons. In the practical part there are four election campaigns described: the campaign …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tddfw/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Aleš Balcar
- Reader: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROCHÁZKA, Jan. \textit{Forma a dopad předvolebních kampaní v České republice a vybraných demokratických státech v letech 2006-2010}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/ee389z/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra -
Politický marketing v ČR na příkladu vybrané předvolební kampaně 2017
Petr Kolář