Veronika Vénosová

Bachelor's thesis

Právní a etický rámec užití nahoty v marketingové komunikaci společností módního průmyslu

Legal and ethical framework for the use of nudity in marketing communications of companies of the fashion industry
Abstract:
Práce se zabývá legislativním rámcem upravujícím zobrazování lidské nahoty v marketingové komunikaci společností módního průmyslu. Jejím cílem je prozkoumat zákonný a etický rámec, jež upravuje její využívání v reklamě v České republice, vybraných členských státech Evropské unie (Velká Británie, Francie, Itálie) a Spojených státech amerických. Nejprve je definován samotný pojem módy, následuje historický …more
Abstract:
The thesis deals with the legislative framework governing the display of human nudity in marketing communications of the fashion industry. Its aim is to explore the legal and ethical framework which governs its use in advertising in the Czech Republic and selected EU member states (The United Kingdom, France, Italy) and the United States. Firstly, the very concept of fashion is defined, followed by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2015
  • Supervisor: Martin Boháček
  • Reader: Tomáš Votava

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/46772