Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research – Bc. Pavel Nikl
Bc. Pavel Nikl
Diplomová práce
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Anotace:
Diplomová práce se zabývá představením strategií pro učení se slovní zásoby žákům druhého stupně základní školy a možným budoucím využitím těchto strategií při autorově praxi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nastiňuje standardy pro výuku slovní zásoby nastavené Rámcovým vzdělávacím programem pro základní školy a charakterizuje žáky druhého stupně základní školy, včetně …víceAbstract:
This thesis focuses on presenting vocabulary learning strategies to lower-secondary students and the future implementation and utilization of such techniques in the authors’ teaching practice. The thesis consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part explores the standards for vocabulary teaching set by the Framework Education Programme for Elementary Education and the characteristics …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/eodx5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2023
- Vedoucí: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Žaneta Voldánová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
Online technologies in the lives of lower secondary school learners
Veronika BUČKOVÁ -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Vocabulary Learning Strategies in Independent Learning Environments
Tereza Tkáčová -
Teaching Vocabulary to Learners with Different Learning Styles
Jaroslava Jansová -
Advantages and limitations of projective techniques and other qualitative research approaches in qualitative research
Ermela Likaj