Posttraumatický růst: životní krize a trauma jako zdroj moudrosti v životním příběhu – Bc. Klára Doušová
Bc. Klára Doušová
Diplomová práce
Posttraumatický růst: životní krize a trauma jako zdroj moudrosti v životním příběhu
The Posttraumatic Growth: Life Crisis and Trauma as the Source of Wisdom in Life Story
Anotace:
Práce pojednává o fenoménu posttraumatického růstu následujícího po prožitém traumatu či krizi. Cílem práce je uvést a prozkoumat fenomén posttraumatického růstu formou narativních rozhovorů a analýzy kategorií posttraumatického růstu a představit posttraumatický růst jako možné rozšíření zavedeného chápání a užívání posttraumatické stresové poruchy, ale především jako samostatný fenomén objevující …víceAbstract:
This thesis deal with the posttraumatic growth following the trauma, crisis and adversity. The goal of this diploma paper is to introduce and explore the posttraumatic growth through narrative interview and analysis of posttraumatic growth. The posttraumatic growth can be seen as independent, individual phenomenon appearing after experience of life crisis, trauma and adversity, and also can be seen …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 6. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u0mu7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2007
- Vedoucí: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc.
- Oponent: Mgr. Martin Švanda, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Narativní rekonstrukce básnického Já
Martin Švanda -
Self na pomezí: Utváření narativní identity v kontaktu s popkulturou v období adolescence
Jana Pokorná -
Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva
Tereza Kmětíková -
Životní zkušenost stydlivých studentů primární pedagogiky
Veronika Kráčmarová -
Psychické trauma v kontextu posttraumatického růstu
Tereza Tomašíková -
Kvalitativní prognózování – moudrost davů v praxi
Daniel Prošek -
Toltécká moudrost ve výchově dětí
Romana LUKÁČOVÁ -
Obyčejná moudrost v životním příběhu
Lucie Švancarová