Mgr. Miloš Miko

Bachelor's thesis

Imerzia v hororovom žánri videohier

Immersion in the Horror Genre of Video Games
Abstract:
This thesis will be dealing with immersion, its characteristics features, and its presence in video games, more specifically in games of the horror genre, both in the mainstream and the independent scene. In this study we will attempt to define immersion and types with reference to existing literature. We will describe game layers (e.g. audio, graphics, narrative, controls, rules and game mechanics …viac
Abstract:
Tato práca sa bude zaoberať imerziou a jej základnými rysmi, jej prítomnosťou ve videohrách, konkrétne hrách hororového žánru, a to ako nezávislej, tak aj profesionálnej vývojárskej scény. V práci sa pokúsime imerziu definovať a načrtneme typológiu imerzie s odkazom na existujúcu literatúru. Popíšeme jednotlivé vrstvy tvoriace videohru (napr. zvuky, hudba, grafika, narativ, ovládanie, pravidla a herné …viac
 
 
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 5. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 10. 6. 2014
  • Vedúci: Mgr. Jan Miškov
  • Oponent: Mgr. Jaroslav Švelch, PhD.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media