Historie a současnost spotřební kultury. Sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství – Bc. Lucia Gonosová
Bc. Lucia Gonosová
Diplomová práce
Historie a současnost spotřební kultury. Sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
History and Present of Consumer Culture. Social and Psychological Aspects of Modern Consumption
Abstract:
This diploma theses focuses on history and present of consumer culture with emphasis on social and psychological aspects of consumerism. Theses covers historical development of consumer culture, causes and consequences of modern consumerism. The main objective is to define fundamental terms and approaches related to consumer culture. Partial goal is to analyze determinants influencing ethical consumerism …víceAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá históriou a súčasnosťou spotrebnej kultúry s dôrazom na sociálne a psychologické aspekty konzumenstva. Popisuje historický rozvoj konzumnej spoločnosti, príčiny a dôsledky moderného konzumentstva. Cieľom práce je vymedzenie základných pojmov a prístupov spojených so spotrebnou kultúrou. Parciálnym cieľom je analyzovať determinanty ovplyvňujúce etické nakupovanie. Práca je …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2018
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/okyqo/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 6. 2018
- Vedoucí: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Oponent: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- všem autentizovaným
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketingová komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer culture and symbolic boundaries
Zhanibek Sagymbay -
Purchasing Identities - Group identity and consumer culture
Mariia Shvedchenko -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Commodification process in contemporary consumer culture
Dariga Uzakbayeva -
Consumer culture and symbolic boundaries
Sabina Lavrik -
Consumer Culture and Symbolic Boundaries
Rabib Bin Khaled -
Consumer culture and symbolic boundaries
Yana Mamedova