YouTube clothing hauls: Their structure and characteristic linguistic features – Kateřina RATAJOVÁ
Kateřina RATAJOVÁ
Bachelor's thesis
YouTube clothing hauls: Their structure and characteristic linguistic features
YouTube clothing hauls: Their structure and characteristic linguistic features
Abstract:
The aim of the present bachelor thesis is to analyse YouTube clothing hauls that provide the audience with a presentation of products, especially clothes, shoes and accessories, purchased by the creator. The analysis focuses on the characteristic linguistic features of the videos, their discourse structure, and the micro-celebrity and self-branding practices utilised within them. In the analytical …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza YouTube videí, tzv. clothing hauls, v nichž youtubeři prezentují zakoupené produkty, a to zejména oblečení, boty a módní doplňky. Analýza se zaměřuje na jejich charakteristické jazykové znaky, diskurzivní strukturu a současně také na využití osobního brandingu a mikro-celebritních strategií. V rámci analytické části byl diskurzivní analýze podroben dataset, skládající …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Dominika Kováčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RATAJOVÁ, Kateřina. \textit{YouTube clothing hauls: Their structure and characteristic linguistic features}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2022. Available from: https://theses.cz/id/ekxrex/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
RATAJOVÁ, Kateřina. YouTube clothing hauls: Their structure and characteristic linguistic features. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication
Theses on a related topic
-
Komunikační strategie v zobrazování ženských a mužských postav na příkladu fandomu seriálu Doctor Who
Marie Bedrošová -
Strategizing of Personal Branding Start-Ups
Aneliya Bugubayeva -
Potenciál a podoba služby kariérního poradenství pro osobní branding z pohledu personalistiky
Eliška Hubíková -
Osobní branding a jeho role v networkingu
David Maralík -
Osobní branding a jeho význam na začátku profesní kariéry
Iva Bernatíková -
Muzeum branding: Analýza muzeum brandingu Galerie hlavního města Prahy
Lenka Szeteiová -
Branding – its history and new challenges
Gleb Ochkur -
The language of persuasion: A contrastive analysis of (self-)presentation strategies adopted by British and Czech YouTubers in clothing hauls
Kateřina RATAJOVÁ