Analysis of consumer behaviour in the UK footwear market – Alena POSPÍŠILOVÁ
Alena POSPÍŠILOVÁ
Bachelor's thesis
Analysis of consumer behaviour in the UK footwear market
Analysis of consumer behaviour in the UK footwear market
Abstract:
Cílem mé bakalářské práce je zjistit hlavní znaky chování spotřebitele na obuvnickém trhu ve Velké Británii, který v posledních letech zaznamenal značné změny. Výzkum se podrobně zabývá zjišťováním rozdílů ve spotřebitelském chování mezi pohlavími a zvolenými věkovými skupinami. Následně tato práce zkoumá využitelnosti teorie "Gerontografických segmentů", který vysvětluje chování spotřebitelů starších …moreAbstract:
During the past couple of years, the UK footwear market has gone through a considerable transformation. Demand has significantly changed, thus has consumer behaviour. Therefore, the aim of this study was set to analyse the main aspects of consumer behaviour currently prevailing in the market. Furthermore, the major research was focused on exploring gender and generational differences in purchasing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 8. 2013
Accessible from:: 12. 8. 2013
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POSPÍŠILOVÁ, Alena. \textit{Analysis of consumer behaviour in the UK footwear market}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2013. Available from: https://theses.cz/id/elz9of/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
POSPÍŠILOVÁ, Alena. Analysis of consumer behaviour in the UK footwear market. Zlín, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 12.8.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 8. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics
Theses on a related topic
-
Digitální marketing na sociálních sítích a jeho vliv na spotřebitelské chování generace Z
Vilém Kopal -
Dopady pandemie Covid-19 na spotřebitelské chování na trhu pet foods
Veronika Gabíková -
Analýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování na trhu se zdravou výživou
Yelyzaveta Akymenko -
Vliv věrnostních programů na spotřebitelské chování na trhu módy
Huda Abdulla -
Analýza vlivu sociálních sítí na spotřebitelské chování na trhu kosmetiky
Tereza Mládková -
Vliv pandemie na spotřebitelské chování v hotelnictví
Zuzana Nešetřilová -
Spotrebiteľské správanie na trhu módneho priemyslu so zameraním na Slow Fashion
Lucia Nikola Kubranová -
Vplyv retro marketingu na spotrebiteľské správanie a jeho využitie na trhu potravín v Českej republike
Soňa Balážová