Andrea BAŘINOVÁ

Master's thesis

Sexismus in der Werbung dargestellt am Beispiel ausgewählter Billboards

Sexism advertising illustrated by chosen billboards
Abstract:
The author of this master thesis looks into sexism in advertising in the Czech republic and Germany. Based on the chosen advertising billboards she describes the sexism phenomenon on the linguistic and visual level and the extent of its occurence in both countries. Based on a questionairre she evaluates the attitude of Czech and German public towards the use of erotic for advertising purposes and also …more
Abstract:
Autorka této diplomové práce se zabývá sexismem v reklamě v České republice a Německu. Na základě vybraných reklamních billboardů popisuje fenomén sexismu na rovině jazykové a obrazové a jeho míru výskytu v obou zemích. Na základě dotazníku vyhodnotí, jaký má česká a německá veřejnost postoj k využití erotiky pro reklamní účely a zda se míra sexismu liší v závislosti na kulturních a jiných ukazatelích …more
 

Keywords

reklama sexismus
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 6. 2015
Accessible from:: 12. 6. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eva Hrdinová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BAŘINOVÁ, Andrea. Sexismus in der Werbung dargestellt am Beispiel ausgewählter Billboards. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 12.6.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 12. 6. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / German Language and Literature