Ing. Dominika Václavíková

Master's thesis

Vnímání zeleného marketingu generacemi X, Y a Z

The perception of green marketing by generations X, Y and Z
Abstract:
Cílem práce je zjistit vnímání zeleného marketingu generacemi X, Y a Z a na základě těchto poznatků vytvořit doporučení pro firmy. V teoretické části je popsána podstata zeleného marketingu, související pojmy a dále jsou zde charakterizovány typické rysy jednotlivých generací X, Y a Z jakožto subjektů zkoumání této diplomové práce. Na základě teoretických poznatků je v praktické části provedeno dotazníkové …more
Abstract:
The aim of this thesis is to determine the perception of green marketing by generations X, Y and Z and to create recommendations for companies based on these findings. The theoretical part describes the nature of green marketing, related concepts and the typical characteristics of each generation X, Y and Z as subjects of research in this thesis. Based on theoretical knowledge, a questionnaire survey …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management