YouTube in Learning English as a Foreign Language: Learners' Stories – Bc. Nikola Peterová
Bc. Nikola Peterová
Master's thesis
YouTube in Learning English as a Foreign Language: Learners' Stories
YouTube in Learning English as a Foreign Language: Learners' Stories
Abstract:
This diploma thesis deals with online social media called YouTube and its role in secondary school students life. The thesis is divided into two main parts. The aim of the theoretical part is to introduce key aspects of the thesis, such as lifelong learning, interest as a source of motivation and YouTube as a modern medium used in informal learning of English language. Practical part deals with multiple …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá internetovým serverem zvaný YouTube a jeho roli při samoučení se anglického jazyka u studentů středních škol. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Hlavním cílem teoretické části je představit klíčové pojmy jako je celoživotní vzdělávání, zájem jako aspekt motivace a YouTube jako moderní médium využívané v rámci informálního učení se anglickému …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017
Thesis defence
- Date of defence: 31. 8. 2017
- Supervisor: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PETEROVÁ, Nikola. \textit{YouTube in Learning English as a Foreign Language: Learners' Stories}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2017. Available from: https://theses.cz/id/enng4z/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Peterová, Nikola. YouTube in Learning English as a Foreign Language: Learners' Stories. Pardubice, 2017. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Možnosti a limity neformálního vzdělávání trenérů
Tereza Gállová