Bc. Nicole Žďárská

Master's thesis

Estetické aspekty v reklamách společnosti The Coca-Cola Company

Aesthetic aspects of The Coca-Cola company’s advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá estetikou. Především estetickými aspekty v reklamě. Je zaměřena na vybrané reklamy společnosti The Coca-Cola Company a to jak televizní, tak i outdoorové. První část práce je zaměřena na estetiku. Její vývoj, použití a nejdůležitější prvky. Mezi které patří trojí aspekty estetična. Ty se skládají z estetické funkce, normy a hodnoty. Je zde pojednáváno i o reklamě, která …more
Abstract:
This thesis is concerned with aesthetics. Primarily is aimed on aesthetic aspects in advertising. The main focus is on selected ads of The Coca-Cola Company, both in television as well as outdoors. The first part of the thesis focuses on aesthetic, its development, application and the most important elements that include three aspects of aesthetic. It is composed of aesthetic function, norms and values …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2016
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication