Překlad nadnárodní reklamní kampaně – případová studie – Tomáš Ruml
Tomáš Ruml
Bachelor's thesis
Překlad nadnárodní reklamní kampaně – případová studie
Translation of an international marketing campaign – a case study
Abstract:
Tato práce si klade za cíl detailně popsat proces překladu nadnárodní kampaně do českého jazyka z perspektivy překladatele. Dalším dílčím cílem práce je zjištění vzniku problémů při překladu a následný návrh na jejich možnou eliminaci. Teoretická část je zaměřena na marketing, marketingový mix, dále také na oblast reklamy, médií a jejich silné i slabé stránky. Nedílnou součástí jsou rovněž teoretické …moreAbstract:
Main objective of this bachelor’s thesis is to give a throrough description of the whole translation process of a given international marketing campaign from translator’s perspective. A partial objective is to depict problematic areas of translation, finding reasons of their occurance and suggest how they can be eliminated. Theoretical part is focused on marketing, marketing mix, field of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jana Mužíková
- Reader: Natália Šafaříková, Mgr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RUML, Tomáš. \textit{Překlad nadnárodní reklamní kampaně – případová studie}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/eppyqj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative marketing and communication / Creative marketing
Theses on a related topic
-
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Josef Hruška -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Matěj Havlíček -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Denisa Reitermanová -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Michaela Pánková -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Lenka Grundová -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Petra Klosová -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Adéla Kroupová -
Případová studie tvorby reklamní kampaně
Ondřej Kašpar
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights