Taťána Bartošová

Bachelor's thesis

Branding Muzea literatury

Branding of Museum of Czech Literature
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou brandingu muzeí. Je zaměřena na vznikající Muzeum literatury, se kterým se váže jeho bohatá historie v podobě Památníku národního písemnictví. Teoretická část definuje obecnou terminologii brandu a brandingu, představuje jejich základní atributy a vystihuje další důležité náležitosti. Dále specifikuje branding v oblasti muzejnictví. Praktická část se zaměřuje …more
Abstract:
The Bachelor thesis deals with the issue of branding museums. It focuses on the emerging Museum of Czech Literature. The theoretical part defines the general terminology of brand and branding, presents their primary attributes, and describes other necessities. It also specifies branding in the field of museums. The practical part focuses on analyzing the branding of the Museum of Czech Literature. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2022
  • Supervisor: Marek Prokůpek
  • Reader: Lucia Horňáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86962