Proměny vztahu sólového nástroje a orchestru v hudbě 2. pol. 20. století – Josef Třeštík
Josef Třeštík
Diplomová práce
Proměny vztahu sólového nástroje a orchestru v hudbě 2. pol. 20. století
The Methamorphosis of the Relationship Between Solo Instrument and Orchestra in the Music of the Second Half of the 20th Century
Anotace:
Cílem této práce je zachycení různých přístupů ke vztahu mezi sólovým nástrojem a orchestrem v soudobé hudbě. Práce je založena na analýzách děl Henriho Dutilleux, Alfreda Schnittkeho a Kaaiji Saariaho. Každý skladatel je uveden krátkým životopisem. Následující kapitola shrnuje skladatelova díla pro sólový nástroj a orchestr. Pro analýzu bylo vybráno jedno podstatné dílo od každého autora: skladba …víceAbstract:
The aim of this theoretical diploma work is to depict different approaches to the relationship between solo instruments and orchestrain contemporary music. It's based on analyses of works by HenriDutilleux, Alfred Schnittke and Kaija Saariaho. Each composer isintroduced with a brief biography. The following chapters summarizethe composers' output for solo instruments and orchestra. Onesubstantial work …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2008
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/2879
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2008
- Vedoucí: Ivan Kurz
- Oponent: Ivo Bláha, Václav Riedlbauch
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 1. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební fakulta AMUMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.