Josef Třeštík

Diplomová práce

Proměny vztahu sólového nástroje a orchestru v hudbě 2. pol. 20. století

The Methamorphosis of the Relationship Between Solo Instrument and Orchestra in the Music of the Second Half of the 20th Century

Anotace:
Cílem této práce je zachycení různých přístupů ke vztahu mezi sólovým nástrojem a orchestrem v soudobé hudbě. Práce je založena na analýzách děl Henriho Dutilleux, Alfreda Schnittkeho a Kaaiji Saariaho. Každý skladatel je uveden krátkým životopisem. Následující kapitola shrnuje skladatelova díla pro sólový nástroj a orchestr. Pro analýzu bylo vybráno jedno podstatné dílo od každého autora: skladba …více
Abstract:
The aim of this theoretical diploma work is to depict different approaches to the relationship between solo instruments and orchestrain contemporary music. It's based on analyses of works by HenriDutilleux, Alfred Schnittke and Kaija Saariaho. Each composer isintroduced with a brief biography. The following chapters summarizethe composers' output for solo instruments and orchestra. Onesubstantial work …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2008

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 6. 2008
  • Vedoucí: Ivan Kurz
  • Oponent: Ivo Bláha, Václav Riedlbauch

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 28. 1. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební fakulta AMU

Magisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.