Markéta Dianová

Doctoral thesis

Nation branding České republiky a její efektivní prezentace v evropském prostoru

Nation branding of the Czech Republic and its effective presentation in the European area
Abstract:
Práce se zaměřuje na vztahy, struktury a procesy, které zásadně ovlivňují implementaci mechanismů nation brandingu do množství aktivit vedených institucionálními aktéry České republiky; na vzájemnou komunikaci mezi státem a evropským kulturním prostředím; a na roli, kterou hrají institucionální aktéři České republiky v komunikaci s externím prostředím země. Práce osvětluje míru zapojení relevantních …more
Abstract:
The thesis focuses on relationships, structures and processes that fundamentally influence the implementation of the nation branding mechanisms to the scope of activities carried out by Czech republic´s institutional actors; on the mutual communication between the state and the European cultural environment; and on the role that the Czech republic´s institutional actors play in the communication with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2016
  • Supervisor: Petr Dostál
  • Reader: Václav Kašpar, Václav Riedlbauch

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49708