Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust – Jan-Michel Gawinski
Jan-Michel Gawinski
Master's thesis
Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust
Transformace módního marketingu pomocí umělé inteligence: Možnosti umělé inteligence při formování vnímání značky a důvěry spotřebitelů
Abstract:
Tato práce zkoumá transformační charakter umělé inteligence (AI) v oblasti módního marketingu. Hlavním cílem výzkumu je pochopit možnosti AI při utváření vnímání značky a důvěry spotřebitelů. Teoretický rámec vychází z marketingových technologií AI, módního průmyslu, vnímání značky a důvěry spotřebitelů a z výzev a etických aspektů při využívání AI. Kvalitativní výzkumný přístup, zahrnující polostrukturované …moreAbstract:
This thesis investigates the transformative character of artificial intelligence (AI) in the field of fashion marketing. The main goal of the research is to understand the possibilities of AI in shaping brand perception and consumer trust. The theoretical framework is based on marketing AI technologies, the fashion industry, brand perception and consumer trust, and the challenges and ethical considerations …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93669
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Daniela Kolouchová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GAWINSKI, Jan-Michel. \textit{Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/etkswq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93669
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
The impact of social media marketing on brand loyalty
Nirmmal Thekkummalayil Kunjumon -
360stupňový marketing v Brand Managementu: Analýza kampaně dm drogerie markt „Ženské zdraví“
Klára Horelicová -
Smyslový marketing a brand management
Martin Graupner -
Smyslový marketing a brand management
Anna Simeonovová