Jan-Michel Gawinski

Master's thesis

Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust

Transformace módního marketingu pomocí umělé inteligence: Možnosti umělé inteligence při formování vnímání značky a důvěry spotřebitelů
Abstract:
Tato práce zkoumá transformační charakter umělé inteligence (AI) v oblasti módního marketingu. Hlavním cílem výzkumu je pochopit možnosti AI při utváření vnímání značky a důvěry spotřebitelů. Teoretický rámec vychází z marketingových technologií AI, módního průmyslu, vnímání značky a důvěry spotřebitelů a z výzev a etických aspektů při využívání AI. Kvalitativní výzkumný přístup, zahrnující polostrukturované …more
Abstract:
This thesis investigates the transformative character of artificial intelligence (AI) in the field of fashion marketing. The main goal of the research is to understand the possibilities of AI in shaping brand perception and consumer trust. The theoretical framework is based on marketing AI technologies, the fashion industry, brand perception and consumer trust, and the challenges and ethical considerations …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93669