Mgr. Pavel KAPOUN

Doctoral thesis

Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi

Virtual Guide through Educational Exhibitions
Abstract:
Práce se zabývá problematikou porozumění učivu v souvislostech, schopností kontextualizace a dlouhodobého zapamatování znalostí. V práci jsou navrženy zásady koherenčního modelu výuky, jehož cílem je dosažení soudržnosti (koherence) znalostí o jednotlivostech pomocí sítě sémantických vztahů. Popsána jsou teoretická východiska modelu, kterými jsou prostorové učební strategie, kooperativní vyučování …more
Abstract:
The thesis deals with three main issues: understanding of curriculum in context, the ability of contextualization and retention of knowledge in long-term memory. The work first suggests principles based on a coherence model of instruction, which aims to achieve coherence of knowledge of isolated facts through a network of semantic relationships. Then, the theoretical basis of the model is described …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2016
  • Supervisor: prof. RNDr. Eva Milková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAPOUN, Pavel. Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi. Ostrava, 2016. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta