Práce s textem ve výuce sociologie na střední škole – Bc. Lukáš Bořil
Bc. Lukáš Bořil
Master's thesis
Práce s textem ve výuce sociologie na střední škole
Working with text in teaching sociology in high school
Abstract:
Předmětem této práce je využití metody práce s textem ve výuce sociologie na střední škole. První část práce popisuje metodu práce s textem a dalších navazujících výukových metod z teoretického hlediska. Dále je popsána výuka mediální výchovy v souvislosti s výukou sociologie a možnosti propojení těchto disciplín. Ve druhé části práce je vytvořena sada didaktických materiálů zaměřených na práci s odborným …moreAbstract:
The objective of the master thesis is use of method work with text in teaching of sociology at high school. The first part presents teaching method based on work with text and other follow-up teaching methods. Next part of thesis describes media education in connection with teaching of sociology and possibilities of this combination. The aim of the thesis is filled up with making a collection of didactical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vz41e/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Lužný, Dr.
- Reader: doc. PhDr. Daniel Špelda, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Aktuální problémy mediální výchovy a mediální gramotnost žáků 2 . stupně ZŠ
Klára MIKULCOVÁ -
Mediální gramotnost jako edukační obsah vzdělávání v knihovnách
Tereza Veverková -
Mediální gramotnost ve vybraných knihovnách Moravskoslezského kraje
Viktorie Vltavská -
Mediální gramotnost a občanská participace učitelů 2. stupně ZŠ
Kristýna Vajdíková -
Mediální gramotnost českých seniorů (projektové řešení)
Martin Foral -
Analýza faktorů ovlivňující mediální gramotnost studentů vysoké školy AMBIS v souvislosti s Covid-19
Nadine Skorko -
Mediální gramotnost žáků základních škol na sociálních sítích
Tereza Sováková