Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools – Bc. Veronika Dufková
Bc. Veronika Dufková
Master's thesis
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá implementací zážitkového učení ve formě únikových her v hodinách anglického jazyka na druhých stupních základní škol v České republice a zkoumá, jak jsou takové hodiny vnímány z pohledu vyučujících, jako organizátorů takových aktivit, a žáků, kteří se únikových her účastní v rámci výuky výše zmíněného jazyka. Dále se práce zaměřuje na jednotlivé aspekty takové formy výuky …moreAbstract:
This master’s thesis focuses on implementing experiential learning in the form of es-cape games in English lessons in the context of lower-secondary schools in the Czech Republic and scrutinises teachers’ perception as the organisers of such lessons and what view the learners participating in such lessons hold. Furthermore, the thesis concentrates on the individual aspects of such a form of learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bmazv/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Šárka Cox
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUFKOVÁ, Veronika. \textit{Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/evay79/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Návrh a realizace lektorského programu v oboru výtvarné dramatiky pro druhý stupeň základních škol
Petr Mikuláš -
Individuální přístup ke vzdělávání jedinců s různými druhy postižení na druhém stupni základní školy
Petra Hejnová -
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Lenka DIERZÉ -
Přítomnost idiomů v učebnicích angličtiny pro druhý stupeň základních škol a dospělé začátečníky: analýza učebnic
Zuzana Kučerová -
Užívání návykových látek na základní škole, se zaměřením na druhý stupeň
Lucie Palarčíková -
Změna pohledu na školní podvádění s přechodem z prvního na druhý stupeň základních škol
Barbora NEPILOVÁ -
Prezentace křesťanství v učebnicích pro druhý stupeň základních škol
Kristýna Kavková -
Připravenost žáků s SPU při přechodu z prvního stupně základní školy na druhý stupeň
Petra Burešová