Sebeprezentace v působišti sociálních sítí jako snaha o dokonalé já – Bc. Kristýna Bezděková
Bc. Kristýna Bezděková
Master's thesis
Sebeprezentace v působišti sociálních sítí jako snaha o dokonalé já
Self-presentation in the field of social networks as an effort for the perfect self
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na sebeprezentaci a identitu uživatele sociálních sítí, který svůj profil záměrně manipuluje k dokonalé prezentaci sebe sama. Uživatel se , snaží se o co nejlepší působení naa své publikum, které sleduje uživatelovu sebeprezentaci na sociálních sítích (Facebook, Instagram). Současně si buduje svou druhou, online identitu a prezentuje svou verzi ideálního já. Diplomová práce …moreAbstract:
The thesis focuses on the self presentation and the identity of a user of social networks, who deliberately manipulates his profile to a perfect presentation of himself. The user strives for the best possible effect on the audience, which monitors the user's self-presentation on social networks (Facebook, Instagram). At the same time, he builds his second, online identity and presents his version of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pzlg5/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 8. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
"You aren't you": Online and Offline Identity in the World of Technology
Monika Bašová -
Online identita na platformě Twitch
Vít HOLÁSEK -
Identita, komunikace a sociální sítě
Jan Rigó -
Sociální sítě a genderová identita
Matěj Divíšek -
Identita foodies na sociální síti Instagram
Martina HOFMANOVÁ -
Identita foodies na sociální síti Instagram
Martina HOFMANOVÁ -
Identita osoby a sociální sítě
Tereza Langeová -
Virtuální identita v rámci komunikace v kyberprostoru
Michal Říkovský