Der Progressiv im Deutschen. Ein Didaktisierungsvorschlag für tschechische L2-Lerner – Bc. Ivana Korcinová
Bc. Ivana Korcinová
Diplomová práce
Der Progressiv im Deutschen. Ein Didaktisierungsvorschlag für tschechische L2-Lerner
The progressive in German. A didactic project for Czech L2-Learner
Abstract:
This Master's thesis deals with progressive constructions in German language with focus on one type of progressive constructions - am-progressive. The aim is to collect information about the german progressive and its place and relevance in teaching of foreign languages. This thesis is divided into two parts. The theoretical information is gathered in the first part and the practical research is found …víceAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá německými progresivními konstrukcemi z didaktického hlediska, přičemž zvláštní pozornost je věnována jednomu typu německé progresivní konstrukce - am-progresivu. V teoretické části je představena didaktika němčiny jako cizího jazyka, především je věnována pozornost tématu gramatiky a využití korpusů pro výuku němčiny jako cizího jazyka. Další část práce se věnuje sběru …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ucn6h/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2019
- Vedoucí: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Multilingual Europe: Attitudes and Motivation in Second Foreign Language Learning. A Study of Swedish University Students of German.
Polina KORDIK -
Students' Motivation in English and German Learning - A Comparison
Vendula Dvořáková -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká