Komparace náhledů na výchovu ve vybraných historických epochách – Petr MIHALCO
Petr MIHALCO
Master's thesis
Komparace náhledů na výchovu ve vybraných historických epochách
Comparison of views on education in selected historical periods
Abstract:
Diplomová práce se soustředí na problematiku výchovy v historických souvislostech. Vymezuje pojmy výchovy a filosofie výchovy, analyzuje kulturní souvislosti a výchovné tendence ve starověku, středověku, renesanci a osvícenství a v období 19. a 20. století. Součástí práce je také charakteristika postmoderní společnosti, nastínění problému současné výchovy, teoretické řešení otázky výchovného cíle a …moreAbstract:
The topic of the dissertation is focused on education in selected historical periods. It delimits terms of education and philosophy of education, analyses cultural context and course of education during the ancient times, Middle Ages, Renaissance and the Enlightenment and also during 19th and 20th century. Part of the work is also a description of post-modern society and problems of contemporary education …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Accessible from:: 23. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jitka Petrová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MIHALCO, Petr. Komparace náhledů na výchovu ve vybraných historických epochách. Olomouc, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching at Primary and Lower Secondary Schools / Teaching primary school classes 1 through 5
Theses on a related topic
-
Proměny Homo ludens ve vztahu k pedagogické antropologii a filosofii výchovy
Vladimír ŽATECKÝ -
Pojetí člověka a výchovy ve filozofii Platona
Simona KRSIČKOVÁ -
JOHN LOCKE’S CONCEPT OF NATURAL RIGHTS AND WHY IT IS IMPORTANT TODAY
Tatia Basilaia -
The Influence of Objects in Joe Hill's Locke & Key
Alina MAKSIMAVA -
John Locke z pohledu českých myslitelů
Lucie Šestáková -
John Locke a vývoj liberálního myšlení
Tomáš Herda -
Hobbes, Locke a Spinoza: Společenská smlouva
Veronika Vondrová -
Dva přístupy k realizaci lidové suverenity: J. Locke a J. J. Rousseau
Barbora Kučerová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights