Profily návštěvníků vybrané destinace cestovního ruchu v Jihočeském kraji – Klára Lisayová
Klára Lisayová
Master's thesis
Profily návštěvníků vybrané destinace cestovního ruchu v Jihočeském kraji
Visitor profiles of selected tourism destination in the South Bohemia Region
Abstract:
Diplomová práce měla za cíl sestavit na základě kvantitativního výzkumu profily návštěvníků vybrané destinace v Jihočeském kraji, identifikovat potřeby a požadavky návštěvníků a provést segmentaci trhu na straně poptávky. Teoretická část práce vymezila marketing destinace cestovního ruchu, spotřební chování účastníků cestovního ruchu a udržitelný cestovní ruch. V praktické části byl vymezen primární …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis was to compile, on the basis of quantitative research, visitor profiles of a selected destination in the South Bohemia Region, to identify the needs and requirements of visitors' needs and requirements and to perform market segmentation on the demand side. The theoretical part of the thesis defined the marketing of the tourism destination, the consumption behaviour of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90829
Thesis defence
- Date of defence: 23. 8. 2023
- Supervisor: Petr Štumpf
- Reader: Petr Janeček
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90829
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Principles of market segmentation in tourism industry
Larisa Teterina -
Strategic analysis of the company "Magnit" on the Russian market
Adylbek Aydarkulov -
Methodology of B2B Customer Segmentation in the Utilities on the Czech Market: Tool for Customer Classification into Segments
Andrea Filová -
The impact of growth in SMEs on the success of large businesses
Ana Mariel Delgado González -
Market Segmantation and Analysis of Customer Behaviour
Ekaterina Mochalova -
A Study on the Willingness to Pay on the Demand Side of Long-Term Care Insurance in China
Qingshi Hu -
Segmentace trhu a výzkum chování zákazníků, jako předpoklad úspěšného umístění produktů konkrétního podnikatelského subjektu na trhu
Martin Tuček -
Vliv segmentace trhu na tvorbu reklamní kampaně v České republice a na Taiwanu
Karin Tolochová