Bc. Bc. Mgr. Jana Ludíková
Master's thesis
Proposal of a Marketing Strategy
Proposal of a Marketing Strategy
Abstract:
Předmětem diplomové práce je návrh marketingové strategie pro konkrétní podnik. Práce předkládá odborné informace o marketingovém procesu segmentace, zacílení a umístění na základě různých pohledů marketingové teorie i praxe a seznamuje s několika způsoby analýzy situace i prostředí. Dále práce uvádí fakta o přístupu CRM a definuje způsob hodnocení navržených strategií. V praktické části jsou tyto …moreAbstract:
The subject of this diploma thesis is a proposal of a marketing strategy for a particular company. Scientific information on marketing process of segmentation, targetin and positioning based on different opinions in marketing theory and practice is presented within it as well as various kinds of situation and environment analysis. Furthermore, facts on CRM approach are submitted together with evaluation …moreKeywords
Marketingová strategie STP proces analýzy SWOT analýza PEST analýza BSC Porterova analýza pěti sil GE matice rozvoj marketingového programu CRM marketingový koncept B2B prostředí Marketing strategy STP process SWOT analysis PEST analysis Balanced Scorecard Porter´s analysis Five forces GE matrix marketing program development marketing concept B2B environment
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 7. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/grdmq/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2008
- Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
- Reader: Ing. Ivana Jašková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
ANALÝZA ZNAČKY H.E.A.T. PROGRAM A NÁVRH MARKETINGOVÉHO PLÁNU PRO JEJÍ ROZVOJ V OBDOBÍ ZÁŘÍ 2010 AŽ KVĚTEN 2011
Tomáš HÝNA -
Analýza marketingových charakteristik a spokojenosti zákazníků s realizací specifického cvičebního programu, mapování motivace k pohybu u frekventantů rekondičního cvičení (pilates)
Kateřina Doubravová -
Development of marketing strategies and plans based on clustering, cluster analysis and segmentation.
Anton Barinov -
Economic analysis of DEKONTA a.s.
Klára Trochová -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Analysis of the copper market and the direction of China’s copper industry
Ying Fang -
ESG audit of I.C.J., s.r.o.
Anastasiya Shalahava -
Marketingová situační analýza – nedílná součást zahájení podnikání
Alexandra Gutorova