Matěj Schamberger

Master's thesis

Marketing ve virtuálním prostředí a jeho vliv na spotřebitelské chování hráčů

Marketing in virtual space and Its influence on Players’ consumer behavior.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou faktorů ovlivňujících hráče MMORPG her v roli spotřebitele. Do popředí vyzdvihuje, jak různé faktory ovlivňují spo-třebitelské chování této skupiny, a jaký vliv mají na jejich rozhodování v otázce zakoupení in-game kontentu. Předmětem výzkumu je nabízený in-game kontent v prostředí virtuálních světů MMORPG her, který umožňuje hráčům dále ovlivňovat, definovat …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of factors influencing MMORPG game players in the role of consumers. It brings to the fore how various factors influence the consumer behavior of this group and what influence they have on their decisions regarding the purchase of in-game content. The subject of the research is the in-game content offered in the environment of the virtual worlds of MMORPG games …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2023
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90816