Marketing ve virtuálním prostředí a jeho vliv na spotřebitelské chování hráčů – Matěj Schamberger
Matěj Schamberger
Master's thesis
Marketing ve virtuálním prostředí a jeho vliv na spotřebitelské chování hráčů
Marketing in virtual space and Its influence on Players’ consumer behavior.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou faktorů ovlivňujících hráče MMORPG her v roli spotřebitele. Do popředí vyzdvihuje, jak různé faktory ovlivňují spo-třebitelské chování této skupiny, a jaký vliv mají na jejich rozhodování v otázce zakoupení in-game kontentu. Předmětem výzkumu je nabízený in-game kontent v prostředí virtuálních světů MMORPG her, který umožňuje hráčům dále ovlivňovat, definovat …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of factors influencing MMORPG game players in the role of consumers. It brings to the fore how various factors influence the consumer behavior of this group and what influence they have on their decisions regarding the purchase of in-game content. The subject of the research is the in-game content offered in the environment of the virtual worlds of MMORPG games …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90816
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2023
- Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
- Reader: Michal Novák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90816
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
Analýza chování příslušníků virtuální komunity na YouTube
Vanda Matyščáková -
Identifikace spotřebitelského chování na trhu videoher
Vojtěch Dluhoš -
Budoucnost Gaming Industry v závislosti na UX a chování spotřebitelů při nákupu videoher
David Münster -
Consumer behavior research using data from online games
Vojtěch Kotrba -
Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Nina Wagner -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz -
How online grocery shopping alters food-related consumer behavior
Klára Šarkovská -
Role lídrů a podoby hierarchie v prostředí MMORPG guild
Max Záruba