LOHAS a iniciace hodnotové společnosti na pozadí green marketingu – Ing. Ludmila Koubová
Ing. Ludmila Koubová
Master's thesis
LOHAS a iniciace hodnotové společnosti na pozadí green marketingu
LOHAS, green marketing and initiation of the value society
Abstract:
Diplomová práce se bude zabývat celospolečenským fenoménem LOHAS. Jde o životní styl udržitelnosti a zdraví. Bude popsáno, na pozadí jakých společenských změn se tito lidé vyvinuli, a co jejich přítomnost znamená pro společnost jako takovou. Hlavním tématem bude, LOHAS a environmentální hodnoty, a zda změna hodnot demonstrována prostřednictvím změny konzumních návyků může vést k proměně společnosti …moreAbstract:
This thesis is all about a social phenomenon called LOHAS, acronym for Lifestyle of Health and Sustainability. It will describe the social changes persons named LOHAS have evolved and what their presence means for the entire society. LOHAS and environmental values; the main focus will be whether the change of values in terms of wealth and product consumption will lead to a more sustainable society …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/czeom/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Consumer perception of green marketing in fast fashion
Natalia Lyskova -
Zelený marketing v odevnom priemysle a jeho vplyv na zákaznícke rozhodovanie
Eva Švecová -
Green marketing
Michael Lerch -
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Udržitelnost v designu vs. greenwashing v praxi současných výrobců a značek
Jana Mašková -
Greenwashing a zneužívání mezer v reportingu o udržitelnosti
Jan Viktor Kubánek -
Greenwashing
Nela Jana Křížková -
Segment LOHAS a nabídka regionálních gastronomických produktů Karlovarského kraje se zaměřením na farmářské trhy
Martina Borýsková