Neal Stephenson's "Quicksilver": Translation and Analysis – Bc. Hana Frýbortová
Bc. Hana Frýbortová
Bachelor's thesis
Neal Stephenson's "Quicksilver": Translation and Analysis
Neal Stephenson's "Quicksilver": Translation and Analysis
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá překladem vybrané kapitoly z románu Quicksilver a také analýzou překladu z lingvistického hlediska. Práce je rozdělena do dvou částí: praktická část obsahuje vybranou pasáž v anglickém originále a překlad do českého jazyka. Teoretická část se zabývá rozborem překladu z hlediska lexikální, gramatické a textové ekvivalence. Přeložená kapitola je dále srovnávána s oficiálním …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with a translation of a chosen chapter from the novel Quicksilver and also an analysis of the translated text from the linguistic point of view. The thesis is divided into two parts: the practical part contains the original English version and the translation into the Czech language. The theoretical part is concerned with the analysis of the translated text in terms of lexical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q6dam/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Leigh Bardugo: Six of Crows - Translation and Analysis
Štěpánka Geryková -
"On Writing: A Memoir of the Craft" by Stephen King (Translation and Analysis)
Vojtěch Kunc -
English terminology of classical and rock guitar music: an analysis
Stanislav Kubín -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek