Spotřebitelské chování zaměřené na oblast etického nakupování a zodpovědné spotřeby potravin v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice – Tereza Bakajová
Tereza Bakajová
Master's thesis
Spotřebitelské chování zaměřené na oblast etického nakupování a zodpovědné spotřeby potravin v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Consumer behavior focused on the area of food shopping within the fair trade concept in the Czech Republic.
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu potravin, které jsou prodávány v rámci obchodní značky fair trade. Zejména se pak zaměřuje v této problematice na rozdílné generační postoje a preference spotřebitelů. Práce je založena na kombinaci dvou výzkumných metod – sekundární analýzy dat a metody vlastního dotazníkového šetření, tedy primární analýzy dat. Sekundární výzkum využívá …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the behavior of consumers when buying foods sold under the fair trade mark. In particular, it focuses on different generational attitudes and consumer preferences in this area. The thesis is based on a combination of two research methods - secondary data analysis and the method of own questionnaire survay, ie primary data analysis. Secondary research mainly uses data …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78466
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2019
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Jan Koudelka
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BAKAJOVÁ, Tereza. \textit{Spotřebitelské chování zaměřené na oblast etického nakupování a zodpovědné spotřeby potravin v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2018. Available from: https://theses.cz/id/f0x4oa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78466
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Etika v bankovnictví
Veronika Linhartová -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Green consumer behavior in Czechia in the case of coffee consumption
Nina Wagner -
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)
Steven Van Wichelen -
The impact of social media on consumer behavior: A study of young adults
Salih Demirkiran -
Changes in consumer behavior due to Corona virus pandemic
Shadrach Kwesi Amankwatia Gyimah