Vyhodnocení aktuální stability vybraných svahů Rakovnických strží – Bc. Markéta Kunkelová
Bc. Markéta Kunkelová
Master's thesis
Vyhodnocení aktuální stability vybraných svahů Rakovnických strží
Evaluation of the current stability of selected slopes of the Rakovník gully region
Abstract:
Vodní eroze je obecně uznávána jako jeden z dominantních procesů degradace půdy. Typickým projevem vodní eroze půdy je tvorba strží, které vymíláním půdního horizontu způsobují negativní změny v hydrologických podmínkách krajiny i ekonomické ztráty v zemědělství. Extrémní stržovou erozí bylo v druhé polovině 19. století postiženo povodí Rakovnického potoka ve středních Čechách. Rakovnické strže byly …moreAbstract:
Gully erosion is generally recognized as one of the dominant processes of soil degradation. A typical manifestation of water erosion is the formation of gullies. By eroding soil layers, gullies cause negative changes in the hydrological conditions of landscapes and economic losses in agriculture. In the second half of the 19th century, the Rakovnický potok catchment area in central Bohemia was affected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Karel Zlatuška, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUNKELOVÁ, Markéta. \textit{Vyhodnocení aktuální stability vybraných svahů Rakovnických strží}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Forestry and Wood Sciences. 2022. Available from: https://theses.cz/id/f15avv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta lesnická a dřevařskáCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Forestry and Wood SciencesMaster programme / field:
Forestry Engineering / Forest Engineering
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights