Realismus a autenticita filmu Lásky jedné plavovlásky: Neoformalistická analýza – Bc. Zdena Havlínová
Bc. Zdena Havlínová
Diplomová práce
Realismus a autenticita filmu Lásky jedné plavovlásky: Neoformalistická analýza
Realism and authenticity of the film "Lásky jedné plavovlásky": Neoformalist Analysis
Anotace:
Předkládaná magisterská diplomová práce se zabývá analýzou filmu Miloše Formana Lásky jedné plavovlásky (1965). Práce vychází metodologicky z tzv. neoformalistického přístupu Kristin Thompsonové a Davida Bordwella. První část práce vymezuje základní metody analýzy. Druhá část přibližuje kulturně-historické pozadí filmu, které zásadně ovlivnilo jeho výslednou podobu. Třetí část se zabývá naratologickou …víceAbstract:
This diploma thesis deals with analysis of Miloš Forman’s film Lásky jedné plavovlásky (1965). The thesis methodologically results from neoformalistic approach of Kristin Thompson and David Bordwell. The first part of the thesis delimits basic methods of the analysis. The second part explains cultural and historical background of the film, which fundamentally influenced its final form. The third part …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 2. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cgig0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 2. 2014
- Vedoucí: Mgr. Jan Špaček
- Oponent: Mgr. Marika Kupková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Srovnávací a uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
Československá poválečná kinematografie v letech 1945-1968
Petr KOSAŘ -
Neoformalistická stylová analýza filmu Tři oříšky pro Popelku (1973)
Viola Bláhová -
Fantastický pan Anderson: Neoformalistická analýza filmu Grandhotel Budapešť (2014)
Kristýna Jirmannová -
Český režisér Bohdan Sláma v kontextu evropské kinematografie
Hana JOSEFOVÁ -
Cesta k pravdě Marguerite de Carrouges:Neoformalistická analýza filmu Poslední souboj (2021)
Michal TRONÍČEK -
Neoformalistická analýza filmu Čtyřikrát (2010) se zaměřením na posthumanistické filosofické aspekty
Monika KAŇOVÁ -
Ďáblova past: baroko ve filmu, barokní film - Neoformalistická analýza
Miloš Zapletal -
The Portrayal of Reality on films after Italian Neorealism
Bruno Grandino