Návrh rekonstrukce zahrady pro nevidomé a slabozraké – Ing. Olga Vitalia Shelepova
Ing. Olga Vitalia Shelepova
Master's thesis
Návrh rekonstrukce zahrady pro nevidomé a slabozraké
Reconstruction garden design for the blind and visually impaired
Abstract:
V této diplomové práci jsou zkoumány hlavní teoretické a praktické otázky týkající se spesifičnosti vnímání okolního světa osobami se zdravotním postižením, zejména nevidomých a slabozrakých a jejich sociální adaptace ve společností.Zkoumají se otázky spojené s aktivizací zdravých lidských smyslových orgánů z důvodu získání úplnějších smyslových vjemů. Důvodem pro napsání této práce je z jedné strany …moreAbstract:
In this graduate work is the main theoretical and practical questions concerning the perception of the perception of the outside world by persons with disabilities, especially the blind and partially sighted, and their social adaptation in society are examined.Issues related to the activation of healthy human sensory organs are explored in order to obtain more complete sensory perceptions. The reason …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Miroslav Kunt, Ph.D.
- Reader: Jiří Grulich, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SHELEPOVA, Olga Vitalia. \textit{Návrh rekonstrukce zahrady pro nevidomé a slabozraké}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Agrobiology, Food and Natural Resources. 2019. Available from: https://theses.cz/id/f5x1pk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojůCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Agrobiology, Food and Natural ResourcesMaster programme / field:
Horticulture / Garden and Landscape Planning
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights