Ing. Andrea Porkertová

Bachelor's thesis

Prostředky využívané v reklamě k přilákání pozornosti spotřebitele se zaměřením na design

Media used in advertising for atracting attention of consumer with a focus on design
Abstract:
Tato bakalářská práce shrnuje a popisuje vztah mezi marketingem a designem. Je tu popsán design, marketing, ale i psychologické metody, které se využívají v marketingové komunikaci. Dále je v této práci analyzováno dotazníkové šetření, které bylo realizováno. Selektivnost našeho vnímání ovlivňuje psychický stav, který nazýváme pozornost. Vlivem pozornosti zaměřujeme a soustřeďujeme své vědomí na vnímaný …more
Abstract:
This thesis summarizes and describes the relation between the marketing and the design. The given design, marketing and psychological methods are used in the marketing communication. Then the realized research is analyzed in the thesis. The selectivity of our perception is influenced by the mental condition called attention. Due to it we focus and concentrate on the watched object, situation or the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní