Bc. Jana Opletalová

Bachelor's thesis

Artvertising v módním průmyslu

Artvertising in the fashion industry
Abstract:
Ve své bakalářské práci „Artvertising v módním průmyslu“ se zaměřuji na problematiku módních reklam a kampaní, které často využívají umění a narušují jejich uměleckou auru. Práce je rozdělena na teoretickou část, ve které se nachází úvod do problematiky marketingu a umění, historie reklam a druhy reklam. Ve druhé části práce, která je praktická, se nachází analýza tří módních značek – Benetton, Louis …more
Abstract:
In my bachelor thesis „Artvertising in fashion industry“, I am going to focus on issues of fashion campaigns and advertisements. These advertisements and campaigns often expoit art and damage their artistic aura. My bachelor thesis is divided in 2 parts. First one is theoretical part in which is introduction to issues of marketing and art and introduction to history of advertisement. In the second …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: Mgr. Alina Matějová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media