Tomáš Pavelek

Diplomová práce

Světlo jako dramatický výrazový prostředek kinematografického obrazu

Light like a dramatic expression tool in cinematography

Anotace:
Ve své práci se zaměřím na úlohu světla a jím budovaných atmosfér ve filmové dramatické tvorbě. Zmíním se o některých výrazných kameramanských stylech v historii kinematografie a o rozdílnosti práce se světlem v kontextu doby. Zaměřím se na realistický a logický způsob práce se světlem a na technické a technologické nástroje kameramana, které mu tuto práci umožňují a s jejíchž pomocí lze vytvářet světelné …více
Abstract:
This thesis focuses on the importance of light as one of the main aspects of filmmaking and as a main tool for creation of atmosphere in cinematography.I mention some expressive cinematographer's styles in the history of cinematography and how different the work with light was in the context of the era. I focus on realistic and logical way of work with light and on technical and technological cinematographer …více
 

Klíčová slova

kameramani

Klíčová slova

práce kameramana

Klíčová slova

světlo ve filmu

Klíčová slova

výrazové umělecké prostředky

Klíčová slova

dějiny filmu

Klíčová slova

film noir

Klíčová slova

Greenberg Adam 1939-

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

Toland Gregg 1904-1948

Klíčová slova

Coutard Raoul 1924-

Klíčová slova

Storaro Vittorio 1940-

Klíčová slova

Hurlbut Shane 1964-

Klíčová slova

neorealismus (film)
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 9. 2018

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 27. 9. 2018
  • Vedoucí: Josef ŠPELDA
  • Oponent: Jiří MACÁK

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 14. 2. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna