Kateřina Součková

Disertační práce

O možnostech vnímání divadelního díla

The Ways of Reception of Theatre Performance

Anotace:
Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi divákova vnímání divadelního díla, se zvláštním důrazem na prozkoumávání diváka coby „aktivního spolutvůrce“. Vychází přitom z kombinované metodologie uměleckého výzkumu a divadelně-teoretických přístupů, které zde primárně reprezentuje teorie duálního vnímání J. Etlíka, kognitivně-teatrologické uvažování B. McConachieho a koncept „diváka jako spolutvůrce …více
Abstract:
This dissertation focuses on various possibilities of audience perception of theatrical works, with an emphasis on exploring the audience as an "active co-creator." It is based on a combined methodology of artistic research and theater-theoretical approaches, primarily represented by J.Etlík's theory of dual perception, B. McConachie's cognitive-theatrical thinking, and E.F. Lichte's concept of the …více
 

Klíčová slova

kognitivní teatrologie

Klíčová slova

konceptuální teatrologie

Klíčová slova

duální vnímání

Klíčová slova

divák jako spolutvůrce
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 13. 9. 2023
  • Vedoucí: Alice SJÖSTRÖM KOUBOVÁ
  • Oponent: Miroslav BALLAY

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 11. 10. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta

Doktorský studijní program / obor:
Dramatická umění / Teorie a praxe divadelní tvorby

Práce na příbuzné téma