Kateřina Součková
Doctoral thesis
O možnostech vnímání divadelního díla
The Ways of Reception of Theatre Performance
Abstract:
Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi divákova vnímání divadelního díla, se zvláštním důrazem na prozkoumávání diváka coby „aktivního spolutvůrce“. Vychází přitom z kombinované metodologie uměleckého výzkumu a divadelně-teoretických přístupů, které zde primárně reprezentuje teorie duálního vnímání J. Etlíka, kognitivně-teatrologické uvažování B. McConachieho a koncept „diváka jako spolutvůrce …moreAbstract:
This dissertation focuses on various possibilities of audience perception of theatrical works, with an emphasis on exploring the audience as an "active co-creator." It is based on a combined methodology of artistic research and theater-theoretical approaches, primarily represented by J.Etlík's theory of dual perception, B. McConachie's cognitive-theatrical thinking, and E.F. Lichte's concept of the …moreKeywords
kognitivní teatrologieKeywords
konceptuální teatrologieKeywords
vnímání uměleckého dílaKeywords
duální vnímáníKeywords
divák jako spolutvůrce
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18472
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2023
- Supervisor: Alice SJÖSTRÖM KOUBOVÁ
- Reader: Miroslav BALLAY
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 11. 10. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaDoctoral programme / field:
Dramatická umění / Teorie a praxe divadelní tvorby
Theses on a related topic
-
Převedení dramatického díla divákům se specifickými potřebami
Dominika Němcová