Anna Kukuczková
Bakalářská práce
Mim na operní scéně
MIME ON THE OPERA SCENE
Anotace:
AbstraktTato diplomová práce se věnuje využití mima na operní scéně. Shrnuje historická fakta, která hovoří o propojení opery a pantomimy. Obsahuje výčet některých operních děl, jejichž součástí pantomima je. A to jak v historii opery, tak na dnešních českých operních scénách. Zahrnuje také osobní zkušenosti autorky, které se tohoto tématu dotýkají.Abstract:
This diploma work focuses to the use of mime on the opera scene. It summarizes the historical facts about connection between opera and pantomime. This work contains a list of operas, that are a part of the pantomime in the history of the opera and on today's Czech opera scenes. It also includes the personal experiences of the author, which relates to this theme.Klíčová slova
pantomimaKlíčová slova
taneční uměníKlíčová slova
divadloKlíčová slova
nonverbální komunikaceKlíčová slova
operaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2014
- Vedoucí: Štefan CAPKO
- Oponent: Jana SOPROVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Taneční umění / Pantomima
Práce na příbuzné téma
-
Divadlo Facka. Analýza forem pohybového divadla, které využívá divadlo ve svých inscenacích
Aneta Bajerová -
Pantomima a tanec v meziválečném období
Kateřina Šírková -
Symbol a mimické divadlo
Kateřina Votočková -
Taneční a choreografická dráha Františka Pokorného / Divadlo F.X.Šaldy v Liberci
Marika Hanousková -
Bojová umění a Mimické divadlo
Eliška Navrátilová -
Antické divadlo očima Milana Sládka
Petr Biel -
Dva české pokusy o verismus: opera Stoja Josefa R. Rozkošného a opera Máti Míla Karla Bendla
Kristýna PILAŘOVÁ -
Bedřich Smetana, opera Dvě Vdovy. Premiéra opery 18.3.2023, 19.3.2023
Jana Tajovská Krajčovičová