Zum möglichen Einfluss des Italienischen als Muttersprache auf den DaF-Unterricht in der Sekundarstufe der italienischen Schulen: eine Fallstudie – Hana FIEDLEROVÁ
Hana FIEDLEROVÁ
Bachelor's thesis
Zum möglichen Einfluss des Italienischen als Muttersprache auf den DaF-Unterricht in der Sekundarstufe der italienischen Schulen: eine Fallstudie
On the possible influence of Italian native tongue on the learning of German as a foreign language in Italian middle school
Abstract:
This thesis discusses the influence of Italian language as a mother tongue on teaching German as a foreign language. In the theoretical part, attention is paid to the explanation of terms in the field of error analysis, the theory of language acquisition and language contact. In addition, it will present chapters dedicated to contrastive analysis, namely the German and Italian languages, as well as …moreAbstract:
Tato práce se zabývá vlivem italštiny, jako mateřského jazyka na výuku němčiny, jako jazyka cizího. V teoretické části je věnována pozornost vysvětlení pojmů na poli analýzy chyb, teorií osvojování si jazyka či jazykového kontaktu a vedle toho jsou zde věnovány kapitoly především kontrastivní analýze, a to konkrétně tedy jazyka německého a italského a také tématu Faux amis, tedy lexikální interferenci …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Martin Lachout, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FIEDLEROVÁ, Hana. \textit{Zum möglichen Einfluss des Italienischen als Muttersprache auf den DaF-Unterricht in der Sekundarstufe der italienischen Schulen: eine Fallstudie}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/fb1opw/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
FIEDLEROVÁ, Hana. Zum möglichen Einfluss des Italienischen als Muttersprache auf den DaF-Unterricht in der Sekundarstufe der italienischen Schulen: eine Fallstudie. Ústí nad Labem, 2018. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / ČJ NJ VZ
Theses on a related topic
-
Interference českých mluvčích ve výuce ruštiny jako cizího jazyka (úroveň A2, rovina gramatická)
Adéla Slezáková -
Interference mateřského jazyka v regresivní asimilaci znělosti ve výslovnosti českých studentů angličtiny v bakalářském studiu
Markéta Svobodová -
Mezijazyková interference a její psycholingvistické aspekty
Denisa Burdychová -
Remedial Activities as a Tool of Eliminating Mother Tongue Interference in EFL Classes
Kristýna Václavíková -
Les homonymes inter-linguistiques ou "les faux amis" - en traduction française et tcheque
Anna BYSHLIAHA -
Les homonymes inter-linguistiques ou "les faux amis" - en traduction française et tcheque
Anna BYSHLIAHA -
Zrádná slova (Les Faux Amis)
Michaela KOPECKÁ -
Les vrais amis, amis partiels et faux amis entre le fran\c{c}ais et l'anglais
Pavla ZUBKOVÁ