Stress and intelligibility: Pronunciation of Secondary School Students of English – Bc. Jana Langrová
Bc. Jana Langrová
Master's thesis
Stress and intelligibility: Pronunciation of Secondary School Students of English
Stress and intelligibility: Pronunciation of Secondary School Students of English
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá důležitostí sugrasegmentálních jevů, zejména přízvuku, pro srozumitelnost mluvčích. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá zejména slovním a větným přízvukem, rytmem a způsoby jak učit výslovnost. Praktická část analyzuje dotazníky, které byly získány od rodilého mluvčího, který hodnotil nahrávky studentů.Abstract:
The present thesis deals with the importance of suprasegmental features, namely stress, in the intelligibility of speakers. The thesis is divided into two sections. The theoretical section provides linguistic background for the research. It is concerned with word and sentence stress, rhythm and teaching stress in particular. The practical section subsequently analyses the questionnaires obtained from …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lyfgn/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Výuka anglické výslovnosti u dospělých studentů
Štěpánka Zemanová -
Word Order Irregularities and Sentence Patterns in Master Yoda's Speech
Markéta Dančová -
Production of Selected Suprasegmental Features of English by Czech and Russian Speakers
Anna Semina -
Suprasegmental Features in Teaching
Vanessa Schoberová -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Teaching English pronunciation: The capacity for imitation in different age groups
Veronika Netolická -
Verbální a nonverbální komunikace českých booktuberů
Martin ŠLAT -
Působení systematické výuky anglické výslovnosti: vliv nerodilého a rodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu
Zuzana Haikerová