Bc. Barbora Kabelková
Master's thesis
Projektová výuka matematiky na ZŠ
Project lessons in mathematics at lower secondary school
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na projektovou výuku ve vyučování matematiky na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se věnuje popsání vývoje projektové výuky, vymezuje její znaky a porovnává výhody a nevýhody projektů. Zabývá se propojeností s Rámcově vzdělávacím programem a začleněním projektů do výuky matematiky. Praktická část zahrnuje návrhy a realizace projektů. V práci …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on project-based learning in mathematics teaching at lower secondary school. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the development of project-based learning, defines its characters and compares the advantages and disadvantages of projects. It deals with the interconnection of the Framework Curriculum and the integration of projects into mathematics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yak50/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: RNDr. Břetislav Fajmon, Ph.D.
- Reader: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics / Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics
Theses on a related topic
-
Analysis of project methods and their implementation in a project
Karolína SLABÁ -
Implementing the PRINCE2 Project Management Method in an Existing Project Environment
Anastasia Sudakova -
Projektová metoda jako nástroj rozvoje logického myšlení
Šárka Müllerová -
Projektová metoda v primárním vzdělávání
Iveta OPLUŠTILOVÁ -
Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní základní škole
Kateřina LIŠKOVÁ -
Teaching English through Fantasy Literature in Cross-Curricular Project
Veronika Studená -
Use of music as both a teaching method and therapy
Radek Doskočil -
Dramatizace jako metoda výuky ruského jazyka a její možnosti využití ve výuce
Aneta Bajková